.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وزارت ورزش مقصر اصلی حوادث اخیر وزنه برداری
بدون شک در اتفاق پیش آمده باید وزارت ورزش و در راس آن مسئولین ارشد این وزارتخانه را مقصران اصلی این حادثه دانست/همانگونه که به دنبال تبلیغ برای خود از طریق مدال ورزشکاران در رویدادهای مختلف ورزشی هستید باید به دنبال...

سایت شمال ورزشی نوشت: بینندگان برنامه ورزشی وقت اضافه در حالی در شامگاه دو روز قبل شاهد این برنامه بودند که درگیری لفظی بهداد سلیمی قهرمان المپیک لندن و قویترین مرد جهان و کوروش باقری سرمربی تیم ملی وزنه برداری اوقات تلخی را برای ورزش دوستان رقم زد.

این اتفاق بسیار زشت آن هم در یک برنامه زنده تلویزیونی از آنجا رقم خورد که طی چند وقت اخیر اختلافات ورزشکاران قهرمان و نام آور وزنه برداری با سرمربی تیم ملی حالت رسانه ای به خود گرفت.اگر چه در این مقال قصد آن را نداشته که بخواهیم قضاوتی در مورد طرفین این دعوی داشته باشیم اما از جهاتی دیگر نکاتی را ارائه می نماییم.
بدون شک در اتفاق پیش آمده باید وزارت ورزش و در راس آن مسئولین ارشد این وزارتخانه را مقصران اصلی این حادثه دانست.چرا که مدت زمان زیادی از آشکار شدن این اختلاف گذشته و حالت رسانه ای و مصاحبه ای به خود گرفته است.اما متاسفانه شاهد هیچ عکس العملی از سوی وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی اصلی ورزش کشور نبوده ایم و یا حداقل اطلاعی از از این موضوع به جامعه داده نشده است.
در این بین سئوالی که برای اهالی ورزش پیش می آید این است که آیا وزارت ورزش قبل از پخش برنامه وقت اضافه پیگیر این اختلاف بوده است؟ اگر پاسخ مثبت بوده پس چرا این اتفاقات آن هم در یک برنامه زنده افتاده و اگر پاسخ منفی است باید به مسئولین این وزارتخانه گفت همانگونه که به دنبال تبلیغ برای خود از طریق مدال ورزشکاران در رویدادهای مختلف ورزشی هستید باید به دنبال پررونق تر کردن اخلاق نیز در ورزش گام بردارید که متاسفانه این روزها حوادث بسیار زشتی را در صحنه های ورزشی و ورزشگاه ها شاهد آن هستیم.
براستی برای اشاعه فرهنگ پهلوانی وزارت ورزش چه کارهایی تا کنون انجام داده است و در این مورد بخصوص چه عملکردی وزارت ورزش داشته است؟آیا مسئولین این وزارتخانه نظارت کافی و وافی بر فدراسیون های زیر مجموعه خود و آنچه که در اردوهای ملی می گذرد دارند؟در صورتیکه موارد زیادی را می توان از نحوه دخالت روسا و مسئولین  فدراسیون ها در کارهای مختلف و قانون شکنی های آنان در حوزه عملکردیشان نام برد که حتی به قهر ورزشکاران نخبه نیز منجر شده است.
علی ایحال به نظر می آید حداقل در این مورد خاص بیشترین سهم تقصیر با وزارت ورزش و مسئولین ارشد آن بوده که امیدواریم محض رضای خدا پاسخگوی آن باشند. اما عامل بعدی در بروز این اختلافات را باید رییس فدراسیون وزنه برداری حسین رضازاده دانست آنجا که بدون شنیدن حرف طرفین در یک موضع جانبدارانه تمامی حق را به سرمربی تیم ملی کوروش باقری می دهد و حتی در جمله ای بسیار زشت می گوید مربی اگر توی سر ....
براستی این چه نوع سخن گفتن آن هم از سوی یک رییس فدراسیون و یک قهرمان ملی است. ما که هنوز متوجه نشده ایم چرا رییس این فدراسیون قبل از آشکار شدن اختلافات  در حل آن اقدام نکرده است؟البته شنیدیم که آقایان مسئول در فدراسیون وزنه برداری زحمت کشیده و امروز قرار است نشستی را با حضور طرفین در فدراسیون مربوطه برگزار نمایند.
اما مقصر دیگر در این ماجرا را باید مسئولین برنامه ورزشی وقت اضافه دانست که بطور بسیار غیر کارشناسانه و شاید هم از روی تعمد دو نفر از افتخارات کشور را که با هم اختلاف شدیدی در این روزها پیدا کرده بودند به پای یک میز فرا خوانده تا تماشاگران تلویزیون جمهوری اسلامی ایران شاهد چنین صحنه های زشتی باشند.
به هر ترتیب این دست از اختلافات در ورزش ما کم نبوده و کم نیست اما باری دیگر روی سخن ما با مسئولین ورزش کشور و بالاخص شخص وزیر و معاون وی است که ایکاش بجای آنکه این همه دغدغه روی برداشتن یکسری روسای فدراسیون ها وحمایت های معنی دار از برخی روسای فدراسیون ها داشته باشند به فکر ترویج فرهنگ پهلوانی در میان ورزشکاران باشند و در یک کلام به داد ورزش کشور برسند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.113 seconds.